Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2008

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Αθήνα, 20/10/2008
Α.Π.: 37/08


ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

Μετά την ενημέρωσή μας την Παρασκευή 17/10/2008 με το από 16/10/10/2008 έγγραφο του αξιότιμου Προέδρου της επιτροπής αναδιοργάνωσης κ. Ευθύμη Αραβαντινού ότι η αναδιοργάνωση έγινε με «απόλυτη διαφάνεια» σ. 2 και ότι ήταν μια «διάφανη διαδικασία» πάλι σ.2, (και ξανά αν χρειαστεί μέχρι να πειστούμε όλοι μας), ότι θα αποτυπώνει «το δικό μας συμφέρον» σ. 3, το συμφέρον ποιών ακριβώς δηλαδή; και ότι πρόκειται «για την δική μας Μελέτη Αναδιοργάνωσης. Για το δικό μας μέλλον» σ.4

Μας δόθηκε το έναυσμα, επειδή όλοι ενδιαφερόμαστε να γνωρίζουμε το επαγγελματικό μας μέλλον, που είναι και το μέλλον των οικογενειών μας, να ενσκήψουμε εκ νέου και πιο προσεκτικά στο κείμενο της αναδιοργάνωσης, (το οποίο έως και την Τετάρτη 24.9.2008 το αγνοούσαμε), να το αναλύσουμε διεξοδικότερα αναζητώντας και εμείς με τη σειρά μας «το δικό μας συμφέρον», και σήμερα έχουμε την τιμή να σας παρουσιάζουμε τα πρώτα συμπεράσματά μας για τους στόχους της αναδιοργάνωσης, (για αυτά που παθαίνουμε από την αναδιοργάνωση θα τα συζητήσουμε στην Γενική Συνέλευση).

Παραθέτουμε τα κείμενα αυτούσια, όπως τα κατέθεσε ο Σύμβουλος Αναδιοργάνωσης, καθώς μιλάνε από μόνα τους και καταθέτουμε τις δικές μας κρίσεις με κόκκινο χρώμα (για να ξεχωρίζουν από το μαύρο).


ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΜΑΣ

1.1 Σύνοψη των σημαντικών αλλαγών που προτείνονται
Για τη διατύπωση των προτάσεών του, ο ΣΑ έλαβε υπόψη τις απόψεις πολλών στελεχών της ΓΓΕ-ΓΓΕ, κυρίως υψηλόβαθμων, με τα οποία ήλθε σε επαφή κατά τη διάρκεια του έργου. Οι προτάσεις που παρουσιάζονται αποτελούν μια κριτική σύνθεση των απόψεων αυτών (που, όπως είναι φυσικό, είναι ποικίλες και σε αρκετό βαθμό αντικρουόμενες), στην οποία λαμβάνονται επίσης υπόψη:
· Η ανάγκη σημαντικών βελτιώσεων στη δομή και τη λειτουργία της ΓΓΕ-ΓΓΕ, καθώς και αλλαγών που είναι συμβατές με το όραμα της Υπηρεσίας για το μέλλον
( ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ.7 )

Χαιρόμαστε επί τέλους που τα στελέχη της Υπηρεσίας μας και όχι η Πολιτική Ηγεσία χαράζουν, για πρώτη φορά στην ελληνική Δημόσια Διοίκηση, με βάση το όραμά τους την εξέλιξη της Υπηρεσίας στο μέλλον.

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:

Υπάρχουν διάφορες επιλογές για τον νέο τίτλο της Υπηρεσίας. Ο ΣΑ προτείνει τον τίτλο «Υπηρεσία Κυβερνητικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας». Ο τίτλος αυτός:
….
Είναι αρκετά σύντομος (περιλαμβάνει 4 όρους). Η εκφορά του σε αρχικά είναι επίσης αρκετά εύηχη (π.χ. Υ.Κ.Εν.Επ.) και δεν θυμίζει κανέναν άλλο φορέα.
(ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ.13)

Κυβερνητική Υπηρεσία Πληροφοριών
Πράγματι έχει δίκιο ο έμπειρος Σύμβουλος Αναδιοργάνωσης, είναι πιο επικοινωνιακό όνομα για την Υπηρεσία μας, σου μένει αξέχαστο
.



ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ

1.1.1 Επέκταση της λειτουργίας της επικοινωνίας και ενίσχυση της ενημέρωσης στο εσωτερικό της χώρας

Η ΓΓΕ-ΓΓΕ είναι ο φορέας που είναι κατ’ εξοχήν αρμόδιος για την επικοινωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης, δεδομένου ότι προσανατολίζεται αποκλειστικά προς τις λειτουργίες της επικοινωνίας και της ενημέρωσης, σε αντιδιαστολή με άλλα κυβερνητικά όργανα, που έχουν αρμοδιότητες σε ένα συγκεκριμένο θεματικό τομέα. Ως εκ τούτου, η ΓΓΕ-ΓΓΕ διαθέτει εκτεταμένη γνώση και μεγάλη πείρα σε θέματα επικοινωνίας και ενημέρωσης. Επιπλέον, η ΓΓΕ-ΓΓΕ είναι ο φορέας που υποστηρίζει άμεσα τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο στο έργο του, που κυρίως συνίσταται στην υπεύθυνη ενημέρωση και επικοινωνία των πολιτικών της Κυβέρνησης στο εσωτερικό της χώρας. Ως εκ τούτου, οι αρμοδιότητες της ΓΓΕ-ΓΓΕ στον τομέα της επικοινωνίας δεν θα έπρεπε να περιορίζονται στο εξωτερικό αλλά να επεκτείνονται και στο εσωτερικό της χώρας. Στην κατεύθυνση αυτή, που αποτελεί και όραμα της πολιτικής ηγεσίας της ΓΓΕ-ΓΓΕ, προτείνονται οι ακόλουθες νέες λειτουργίες / αρμοδιότητες:

· Συνεχής επικοινωνία με τα άλλα υπουργεία και άλλους κρατικούς φορείς, ώστε να διασφαλίζεται μια ενιαία επικοινωνιακή πολιτική της Κυβέρνησης
· Προσφορά υπηρεσιών συμβούλου σε άλλους φορείς της Κυβέρνησης σε θέματα ενημέρωσης και επικοινωνίας
· Ενίσχυση της επικοινωνίας της Κυβέρνησης στην περιφέρεια, με τοπική παρουσία
· Άμεση ενημέρωση του πολίτη για όλα τα θέματα που αφορούν τις σχέσεις του με τη δημόσια διοίκηση και άλλους δημόσιους φορείς, μέσω ενός ενιαίου συστήματος που θα αναλάβει να διαχειρίζεται η ΓΓΕ-ΓΓΕ.

Για την εξυπηρέτηση των αρμοδιοτήτων αυτών και για την εκτέλεση των διαδικασιών που προκύπτουν από αυτές, προβλέπεται στο προτεινόμενο οργανόγραμμα μια νέα Διεύθυνση Επικοινωνίας Εσωτερικού.

Η Διεύθυνση αυτή θα περιλαμβάνει ένα τμήμα στην κεντρική υπηρεσία καθώς και Γραφεία Υποστήριξης Επικοινωνίας στις έδρες των περιφερειακών διοικήσεων της χώρας.
(ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ. 8, 9 )

Για την ενημέρωση του πολίτη για όλα τα θέματα που αφορούν τις σχέσεις του με τη δημόσια διοίκηση και άλλους δημόσιους φορείς υπάρχει, εδώ και χρόνια, η Δ/νση κράτους πολίτη στο Υπουργείο Εσωτερικών (Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης).

Υπηρεσία εσωτερικής προπαγάνδας δεν υπήρχε και τώρα συστήνεται και επισήμως.

Ο Σύμβουλος, βεβαίως βεβαίως, απαραίτητος και η «προσφορά υπηρεσιών συμβούλου» πάντα απαραίτητες.


Κ.Ε.Π.
1.Γ. Ενημέρωση των πολιτών μέσω ενιαίου συστήματος
Οργανισμοί / χώρες:
· Ολλανδία: Υπηρεσία Κυβερνητικού Εκπροσώπου (Postbus 51)
Πλεονεκτήματα:
· Υψηλής ποιότητας υπηρεσία εξυπηρέτησης του πολίτη, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται από ένα ενιαίο διαδικτυακό τόπο (ή τηλεφωνική γραμμή ή επιστολή) για κάθε θέμα που μπορεί να τον ενδιαφέρει και που σχετίζεται με τη δημόσια διοίκηση, με δυνατότητα υποβολής και ερωτήσεων.
· Απλοποίηση της σχέσης του πολίτη με το Κράτος, μείωση καθυστερήσεων και απώλειας χρόνου και εν γένει μείωση των επιπτώσεων της κρατικής γραφειοκρατίας.
Μειονεκτήματα: Η διαχείριση του συστήματος είναι αρκετά πολύπλοκη και έχει σημαντικό κόστος.
(ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ. 17)

Για τα ΚΕΠ που κάνουν την ίδια δουλειά έχουν ακούσει τίποτε;
Ή ζουν εκτός Ελλάδος ή Ε.Ε. οπότε δικαιολογούνται.



ΤΑ « ΥΨΗΛΟΒΑΘΜΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ » ΟΡΑΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΤΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝ ΤΥΠΟΥ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ?

1.Ε. Ανάλυση επίκαιρων θεμάτων και ειδήσεων για την παροχή κατευθυντήριων γραμμών προς τους Εκπροσώπους Τύπου των Υπουργείων
Οργανισμοί / χώρες:
· Γερμανία: Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Τύπου
Πλεονεκτήματα:
· Αξιοποίηση πληροφορίας και υποδομής που υπάρχει ήδη στη ΓΓΕ-ΓΓΕ για το συντονισμό και τη βελτίωση της κυβερνητικής ενημέρωσης και επικοινωνίας
Μειονεκτήματα: Κανένα

( ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ. 17)

Οι εκπρόσωποι Τύπου των Υπουργείων απαντούν σε ερωτήματα που αφορούν τα Υπουργεία τους.
Μήπως τα «στελέχη της Υπηρεσίας μας» , με βάση το όραμά τους, σχεδιάζουν – οραματίζονται να πάνε και εκεί οι Σύμβουλοι και Γραμματείς Επικοινωνίας ; ?
Σε όλα τα Υπουργεία της χώρας θα τοποθετούνται οι νέοι απόφοιτοι του Τμήματος Ακολούθων Τύπου της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης ; ; ; ; ; ; ? ?
Συνήθως τα Γραφεία Τύπου των Υπουργείων στελεχώνονται από Δημοσιογράφους.
Τα « στελέχη» της Υπηρεσίας έχουν ρωτήσει την Ε.Σ.Η.Ε.Α. επ’ αυτού ?



ΚΡΑΤΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΩΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΣ ; ή ΑΝΟΙΓΜΑ ΔΟΥΛΕΙΩΝ (& ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ) ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ;

1.ΣΤ. Παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης στον ευρύτερο δημόσιο τομέα σε θέματα επικοινωνίας και ενημέρωσης
Οργανισμοί / χώρες:
· Ηνωμένο Βασίλειο: COI Communications
Εφαρμόζεται και στην Ολλανδία από RVD-Public and Communication Service
Πλεονεκτήματα:
· Η συμβουλευτική υποστήριξη του δημοσίου σε θέματα επικοινωνίας και ενημέρωσης (π.χ. κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενημερωτικών και διαφημιστικών εκστρατειών) είναι απαραίτητη
· Η συμβουλευτική υποστήριξη του δημοσίου από έναν ημι-ανεξάρτητο κρατικό οργανισμό (που λειτουργεί ως «εσωτερική εταιρεία συμβούλων του δημοσίου» με κριτήριο να καλύπτει τα κόστη του) δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης στελεχών τόσο από το δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, παρέχει ευελιξία την οποία δεν διαθέτει ο κρατικός τομέας, επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό λιγότερο από ό,τι η χρήση ιδιωτικών εταιρειών και ενισχύει τη σχετική τεχνογνωσία που παραμένει στον κρατικό τομέα.
Μειονεκτήματα:
Πρέπει να εξεταστεί σε τι βαθμό η εν λόγω πρακτική είναι συμβατή με τις αρχές του ανταγωνισμού. (Το γεγονός ότι εφαρμόζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη χώρα με τη μακρότερη ίσως παράδοση ιδιωτικοποίησης της οικονομίας, συνηγορεί θετικά.)
(ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ.18)

Με ποια εμπειρία οι Δημόσιοι Υπάλληλοι ; έχουν όλοι προϋπηρεσία σε διαφημιστικές εταιρείες;



ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΤΗΝ Γ.Γ.Ε.

1.Ζ. Υποστήριξη της συγγραφής των λόγων του Πρωθυπουργού
Οργανισμοί / χώρες:
· Ισπανία: Υπηρεσία Κυβερνητικού Εκπροσώπου (Postbus 51)
Εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες (π.χ. Γερμανία)
Πλεονεκτήματα:
· Η συμμετοχή ή υποστήριξη της συγγραφής των λόγων του Πρωθυπουργού αποτελεί υπηρεσία επικοινωνίας της Κυβέρνησης και συνεπώς εμπίπτει λογικά στην αρμοδιότητα της ΓΓΕ-ΓΓΕ, η οποία, επιπλέον, είναι υπηρεσία παρά τω Πρωθυπουργώ.
· Η ΓΓΕ-ΓΓΕ διαθέτει πολλή πληροφορία τόσο από την ανάλυση της επικαιρότητας όσο και από τις αναλύσεις και την τεκμηρίωση του Τύπου, η οποία μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την τεκμηρίωση των λόγων του Πρωθυπουργού
Μειονεκτήματα: Κανένα
(ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ.18 )

1.Ζ. Υποστήριξη της συγγραφής των λόγων του Πρωθυπουργού
Η σχετική υπηρεσία δεν προβλέπεται στις αρμοδιότητες της ΓΓΕ-ΓΓΕ και συνεπώς δεν έχει αναπτυχθεί η σχετική εμπειρία. Η εφαρμογή της πρακτικής δεν απαιτεί θεσμική ρύθμιση (άλλη από μια σαφή διατύπωση αυτής της αρμοδιότητας στον οργανισμό της Υπηρεσίας). Απαιτεί όμως την κατάλληλη εκπαίδευση ορισμένων από τα στελέχη της Υπηρεσίας για το αντικείμενο αυτό. Στην πράξη, η υποστήριξη της συγγραφής των ομιλιών, στο βαθμό και με τη μορφή που θα ζητείται, θα γίνεται από στελέχη υψηλού επιπέδου και τα σχέδια θα εγκρίνονται από τον Διευθυντή της αρμόδιας Διεύθυνσης.
(ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ. 31 )

Ο κ. Ανδριανός ρωτήθηκε; Ο κ. Πρωθυπουργός ;


ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙ ΘΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ? ? ? ? ? ? ? ? ?

2.Β. Στρατηγικό σχέδιο προώθησης της διεθνούς εικόνας της χώρας
Οργανισμοί / χώρες:
· Σουηδία: Σουηδικό Ινστιτούτο
Πλεονεκτήματα:
Η ύπαρξη στρατηγικού σχεδίου που θέτει προτεραιότητες στην προώθηση της εικόνας της χώρας (και συγκεκριμένους στόχους αντίστοιχα):
· Δίνει συγκεκριμένες κατευθύνσεις για την άσκηση δημόσιας διπλωματίας, επιτρέποντας έτσι το συντονισμό των διαφόρων φορέων που εμπλέκονται
· Επιτρέπει τη βέλτιστη κατανομή των πόρων (ανθρώπινων και υλικών), με γνώμονα την επίτευξη των στόχων του σχεδίου
· Επιτρέπει την αξιολόγηση της προσπάθειας που ασκείται.
Μειονεκτήματα: Κανένα, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει ευελιξία και δυνατότητα επαναπροσδιο­ρισμού στόχων, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο από απρόβλεπτες εξελίξεις.
( ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ. 19 )

2.Β. Στρατηγικό σχέδιο προώθησης της διεθνούς εικόνας της χώρας
Η εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου έχει νόημα κυρίως στο πλαίσιο της συντονισμένης λειτουργίας της δημόσιας διπλωματίας μέσω μόνιμων ομάδων εργασίας. Η ΓΓΕ-ΓΓΕ μπορεί να αναπτύξει ένα στρατηγικό σχέδιο, με προτεραιότητες και μεσοπρόθεσμους στόχους κατά συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Στο σχέδιο αυτό θα κληθούν να ευθυγραμμιστούν όλες οι μονάδες της ΓΓΕ-ΓΓΕ που ασχολούνται με την προώθηση της εικόνας της χώρας καθώς και άλλοι φορείς που συντονίζονται από τη ΓΓΕ-ΓΓΕ στο πλαίσιο της δημόσιας διπλωματίας. Η συνεργασία με το Υπ. Εξωτερικών φαίνεται ότι είναι απαραίτητη.
(ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ.33)

No comments (τα αφήνουμε για τους ενδιαφερόμενους)


ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ (ΒΑΣΕΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ) ΟΤΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

1.1.2 Κυβερνητική Ενημέρωση
1.Α. Επικοινωνία με υπουργεία και άλλους δημόσιους φορείς, για τη διασφάλιση μιας ενιαίας έκφρασης της κυβερνητικής επικοινωνίας
Η πρακτική του συντονισμού της επικοινωνίας της κυβέρνησης, δεδομένου ότι πρόβαλε ισχυρά σε τρεις τουλάχιστον από τις πέντε χώρες που εξετάστηκαν (Ισπανία, Σουηδία) ενώ στην Ολλανδία εφαρμόζεται με πιο άτυπο και χαλαρό τρόπο, δεδομένης και της πολιτικής κουλτούρας της χώρας. Αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς ο συντονισμός αυτός βρίσκεται στον πυρήνα της έννοιας της κυβερνητικής επικοινωνίας. Στην Ελλάδα η πρακτική αυτή εφαρμόζεται επίσης – τα τελευταία χρόνια με επιτυχία – σε περιόδους κρίσεων (π.χ. μεγάλες φυσικές καταστροφές) ή μεγάλων διεθνών γεγονότων (π.χ. Ολυμπιακοί Αγώνες), αλλά δεν εφαρμόζεται σε ικανοποιητικό βαθμό σε «κανονικές» περιόδους. Αποτέλεσμα της έλλειψης συντονισμού είναι σε ορισμένες περιπτώσεις υπουργοί ή άλλοι δημόσιοι αξιωματούχοι να προκαλούν την κοινή γνώμη με δηλώσεις τους, ή ακόμη διαφορετικοί υπουργοί να προβαίνουν σχεδόν ταυτόχρονα σε αντικρουόμενες δηλώσεις. Στις χώρες όπου εφαρμόζεται ο συντονισμός της κυβερνητικής πολιτικής επικοινωνίας επικρατεί η αντίληψη ότι τέτοια φαινόμενα βλάπτουν την εικόνα της κυβέρνησης συνολικά, καθώς δίνεται η εντύπωση όχι μόνο δεν λειτουργεί ως σύνολο αλλά και στερείται πολιτικής στα συγκεκριμένα θέματα, όπου η πολιτική εξαρτάται από τις απόψεις και την προσωπικότητα του κάθε υπουργού. Βλάπτεται επίσης η εικόνα του Πρωθυπουργού προσωπικά, ο οποίος είναι ο επικεφαλής της Κυβέρνησης και υπεύθυνος συνολικά για την κυβερνητική πολιτική.
Αν υπάρχει πολιτική βούληση στην Ελλάδα για την εφαρμογή της πρακτικής αυτής από τη ΓΓΕ-ΓΓΕ, αυτή θα πρέπει να ονομαστεί «Επικοινωνία με υπουργεία και άλλους δημόσιους φορείς, για τη διασφάλιση μιας ενιαίας έκφρασης της κυβερνητικής επικοινωνίας».
Το προτεινόμενο μοντέλο εφαρμογής αυτής της πρακτικής περιλαμβάνει τακτικές (εβδομαδιαίες ή δεκαπενθήμερες) συσκέψεις των αρμοδίων επικοινωνίας των υπουργείων, καθώς και άτυπη τηλεφωνική επικοινωνία, όταν είναι απαραίτητο. Σε μεταγενέστερο στάδιο – και εφόσον κρίνεται απαραίτητο – μπορεί να αναπτυχθεί σύστημα (intranet) αντίστοιχο αυτού που χρησιμοποιείται στη Σουηδία.
(ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ. 28 και σ. 30,31)

Ο Πρωθυπουργός με τι θα ασχολείται μετά;
Οι Υπουργοί θα είναι πλέον μέλη της Κυβέρνησης ή Υπάλληλοι των Υπαλλήλων της Γενικής Γραμματείας;

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΤΥΠΟΥ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ

3.Β. Επιχορηγήσεις Τύπου που υπηρετούν συγκεκριμένους στρατηγικούς στόχους
Η αλλαγή του καθεστώτος κρατικής ενίσχυσης του Τύπου μπορεί να μην εντάσσεται στο αντικείμενο της μελέτης αναδιοργάνωσης, αναφέρεται όμως δεδομένου ότι προέκυψε αρκετά ισχυρά από την επισκόπηση του αντίστοιχου καθεστώτος στη Σουηδία (τη μόνη από τις 5 χώρες που εξετάστηκαν που έχει καθεστώς επιχορήγησης του Τύπου). Προτείνεται η σύνταξη ενός στρατηγικού σχεδίου για την ενίσχυση του Τύπου, που να θέτει συγκεκριμένες κατευθύνσεις και σχετικούς στόχους (με κριτήρια π.χ. τη διατήρηση της πολυφωνίας (σε λογικά επίπεδα), την ενίσχυση του Τύπου σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας,
(ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ. 36)

Στόχους ποιών ? ?


ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ BLOGS και των BLOGGERS

3.Γ. Παρακολούθηση των νέων μέσων
Προτείνεται να ανατεθεί σε μικρό αριθμό στελεχών της Υπηρεσίας η παρακολούθηση των νέων μέσων στην Ελλάδα (και, σε μικρότερο βαθμό, στο εξωτερικό) και η υποβολή έκθεσης σε εύλογο χρονικό διάστημα (π.χ. εντός εξαμήνου), η οποία θα περιλαμβάνει προτάσεις με αντικείμενο:
· τη δυνατότητα χρήσης των νέων μέσων από την Υπηρεσία – και, κατ’ επέκτασιν από το κράτος – για επικοινωνία
· τη δυνατότητα (ήπιας) παρέμβασης της Υπηρεσίας για τη βελτίωση της ποιότητας των μέσων αυτών στην Ελλάδα και την επέκταση σε αυτά των θεσμών που προσπαθεί η Υπηρεσία να θεσπίσει και στα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης.
(ΠΑΡΑΔΟΤΕΟ 3 σ.10 και σ. 36,37)

Για το καλό τους.



Συνοψίζοντας τα ανωτέρω παρατηρούμε κατ΄αρχήν ότι ο Σύμβουλος Επικοινωνίας (Αναδιοργάνωσης) ξέχασε στην ανάλυσή του να συμπεριλάβει το παράδειγμα της Γαλλίας (βλέπε Ενάτ με γαλλική αξάν) που έχει τεράστια παράδοση στο θέμα της Δημόσιας Διοίκησης (και της Δημοκρατίας). Αντιθέτως συμπεριέλαβε, στην «εμπεριστατωμένη έρευνά του για ομόλογες Υπηρεσίες στο εξωτερικό», όπως αναφέρει ο αξιότιμος Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής κ, Αραβαντινός, στην σ.1 του από 16.10.08 εγγράφου του, τις ομόλογες υπηρεσίες όλων των Ευρωπαϊκών Κρατών που έχουν Βασιλεία (ξέχασε μόνο την Δανία). Ναι κ. Αραβαντινέ, στην συνέχεια η εργασία του αναδόχου αφορούσε το Ηνωμένο Βασίλειο, την Σουηδία την Ολλανδία και την Ισπανία.

Σε όλο το σχέδιο των «υψηλόβαθμων στελεχών» της Γ.Γ.Ε.-Γ.Γ.Ε. δεν υπάρχουν οι Υπάλληλοι της Δ/νσης Διοίκησης, της Δ/νσης των Οικονομικών Υπηρεσιών, της Δ/νσης Τεχνικής Υποστήριξης, της Δ/νσης Εποπτείας, της Δ/νσης Πληροφορικής.

Η «αναδιοργάνωση» αφορά μόνο μια Γραμματεία.

ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΧΩΡΑΜΕ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ
ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΣΤΑ ΟΡΑΜΑΤΑ ΤΟΥΣ

Τα κατά μετά στην Γενική μας Συνέλευση…


Για το Δ.Σ.


Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Γιάννης Πάγγος Δημήτρης Πατσέας

Δεν υπάρχουν σχόλια: